APCOA PARKING NEDERLAND VERSTERKT DIRECTIETEAM
Rotterdam, 20 april 2017
Rotterdam, 20 april 2017
APCOA PARKING Nederland heeft de afgelopen maanden maar liefst 25 locaties aan de bestaande portefeuille toegevoegd en wil het marktaandeel in Nederland flink uitbreiden. Om onder andere deze ambitieuze groeidoelstelling te bereiken, is het managementteam uitgebreid met Carlo Barten als Managing Director en Ralph Boessen als Director Operations.
Carlo Barten heeft in het verleden diverse directiefuncties bekleed in de parkeer- en retailwereld en beschikt over een diepgaande kennis en ervaring en een breed netwerk. Ralph Boessen is reeds tientallen jaren actief in de parkeerwereld en heeft diverse managementposities bekleed bij grote bedrijven in de parkeerbranche zoals QPARK en ParkKing.
APCOA PARKING Nederland maakt deel uit van de APCOA PARKING GROUP die 1,4 miljoen parkeerplaatsen beheert in dertien Europese landen en marktleider is in Europa. In Nederland beheert de firma ruim 50 parkeergarages en volgt een duidelijke groeistrategie met een klantgerichte focus. ‘Wij investeren in onze eigen organisatie en projecten om in de toekomst nieuwe producten te kunnen aanbieden en onze service verder te verbeteren’, verklaart Carlo Barten. ‘Hierdoor kunnen wij nieuwe en bestaande klanten overtuigen om grotere delen van hun parkeerbeheer aan ons uit te besteden.´
Over de APCOA PARKING Groep
De APCOA PARKING Group is Europees marktleider in parkeermanagement. Het bedrijf heeft ruim 45 jaar ervaring en expertise in 13 Europese landen en beschikt over een uitgebreide klantenportefeuille. Meer dan 30 luchthavens hebben APCOA inmiddels het beheer van hun parkeerfaciliteiten toevertrouwd.
De APCOA Parking Group beheert meer dan 1,4 miljoen individuele parkeerplaatsen op meer dan 9000 locaties en gebruikt haar internationale ervaring om toekomstgerichte en innovatieve parkeerdiensten aan parkeerders en eigenaren van onroerend goed te leveren. Het bedrijf heeft 4.600 medewerkers die bijdragen aan de internationale kennis en lokale expertise middels new business en op maat gemaakte technische oplossingen. Het hoofdkantoor van de groep is gevestigd in Stuttgart, Duitsland.
APCOA PARKING WINT AANBESTEDING PARKEERBEHEER ALBERT HEIJN
Rotterdam, 14 maart 2017
APCOA PARKING Nederland heeft in opdracht van Ahold Europe Real Estate & Construction de tender gewonnen voor het parkeerbeheer op 30 supermarktlocaties in Nederland en België. Dit bestaat uit de parkeerhandhaving, het onderhoud aan de parkeerapparatuur en het dagelijkse beheer van de diverse locaties. APCOA PARKING Nederland BV start per 1 april met het beheer van deze locaties.
Rotterdam, 14 maart 2017
APCOA PARKING Nederland heeft in opdracht van Ahold Europe Real Estate & Construction de tender gewonnen voor het parkeerbeheer op 30 supermarktlocaties in Nederland en België. Dit bestaat uit de parkeerhandhaving, het onderhoud aan de parkeerapparatuur en het dagelijkse beheer van de diverse locaties. APCOA PARKING Nederland BV start per 1 april met het beheer van deze locaties.
Door deze samenwerking heeft APCOA een grote stap gezet in de markt Supermarkt Parking. “Wij streven ernaar om onze diensten in deze sector in de toekomst verder uit te breiden”, aldus Steffen Bätjer. APCOA PARKING ondersteunt supermarktketens met professioneel parkeermanagement waarbij de parkeerplaatsen vrij worden gehouden voor de klanten van de supermarkt en het onrechtmatig parkeren wordt tegengaan. “Snel, veilig en prettig parkeren is voor onze klanten heel belangrijk. Door de diensten van APCOA hoeft het management van de supermarkten zich niet bezig te houden met parkeerissues bij hun locatie. Zo kunnen zij zich geheel focussen de klanten in de winkel”, aldus Anneke de Vries van Albert Heijn Real Estate & Construction.
Over de APCOA PARKING Groep
De APCOA PARKING Group levert al meer dan 45 jaar full-service parkeerbeheer en expertise in 12 Europese landen en beschikt over een uitgebreid portfolio van klanten. Meer dan 30 Europese luchthavens hebben APCOA inmiddels het beheer van hun parkeerfaciliteiten toevertrouwd.
De APCOA Parking Group beheert meer dan 1,4 miljoen individuele parkeerplaatsen op meer dan 9000 locaties en gebruikt haar internationale ervaring om toekomstgerichte en innovatieve parkeerdiensten aan parkeerders en eigenaren van onroerend goed te leveren. Het bedrijf heeft 4900 medewerkers die bijdragen aan de internationale kennis en lokale expertise middels new business en op maat gemaakte technische oplossingen. Het hoofdkantoor van de groep is gevestigd in Stuttgart, Duitsland.
Over APCOA PARKING Nederland BV
APCOA PARKING Nederland B.V. maakt deel uit van APCOA PARKING Groep. In Nederland biedt APCOA PARKING parkeerservice in stads- en winkelcentra met bijna 9.500 plaatsen en zijn zij in het bezit van het ISO 9001:2008 certificaat. Met deze internationale norm voor kwaliteitsmanagement weten bestaande en nieuwe relaties dat zij hiermee kunnen vertrouwen op een gemotiveerde partner die een compleet pakket van parkeerdienstverlening op structurele en kwalitatief hoogwaardige wijze uitvoert.
Contact:
Wilt u na het lezen van dit artikel ook compleet ontzorgd worden van uw parkeerissues? Wij denken graag met u mee! Neem voor een oplossing op maat contact op met l.vandenberg(at)apcoa.nl of bel 010- 404 11 22.
Apcoa wil ook in Nederland flink gas geven
Big data en digitalisering maken een cruciaal onderdeel uit van de groeistrategie van APCOA, marktleider in Europees parkeerbeheer. ‘Zo kunnen we veel beter met onze klanten communiceren en het leidt tot meer gebruikersgemak’, stelt topman Philip Op de Beeck. Ook in Nederland wil APCOA flink groeien.
Big data en digitalisering maken een cruciaal onderdeel uit van de groeistrategie van APCOA, marktleider in Europees parkeerbeheer. ‘Zo kunnen we veel beter met onze klanten communiceren en het leidt tot meer gebruikersgemak’, stelt topman Philip Op de Beeck. Ook in Nederland wil APCOA flink groeien.
APCOA opereert in een wereld van grote transactie aantallen, kleine bedragen en flinterdunne marges. Van oudsher was er weinig ruimte voor communicatie met de vele miljoenen klanten. Jaarlijks boekt APCOA met zijn 1,5 miljoen beheerde parkeerplaatsen een slordige 150 miljoen transacties met een gemiddelde waarde van 3 à 4 euro.
Tot voor kort wist APCOA niet wie zijn klanten waren, laat staan dat ermee gecommuniceerd kon worden Maar dat verandert snel dankzij loyaliteitsprogramma’s, digitalisering en het gebruik van big data volgens Ceo Philippe Op de Beeck uit. APCOA betreedt nieuwe wegen om met de klant te communiceren. Digitalisering leidt tot meer gebruikersgemak en uiteindelijk tot efficiënter parkeerbeheer. ‘We willen hiermee voorop lopen in de Europese parkeermarkt,’ betoogt Philippe op de Beeck.
APCOA beheert 1,5 miljoen parkeerplaatsen in twaalf Europese landen en is daarmee marktleider in Europa. In thuismarkt Duitsland, het hoofdkantoor staat in Stuttgart, is APCOA op afstand de grootste. In ons land moet de veertig jaar oude onderneming met 30 parkeergarages, goed voor 10.000 parkeerplaatsen, bijvoorbeeld nog genoegen nemen met de vierde plaats. ‘Maar ook in Nederland willen we flink gas geven’, verklaart Op den Beeck. ‘We streven op Europese schaal naar 7 à 10 procent groei per jaar. Dat zal komen van nieuwe klanten en bestaande klanten die grotere delen van hun parkeerbeheer aan ons uitbesteden. Vooral bij ziekenhuizen liggen bijvoorbeeld nog volop groeimogelijkheden.’
Het zelf kopen van parkeergarages, vormt geen onderdeel van de groeistrategie, benadrukt de Ceo. ‘APCOA onderscheidt zich in de markt van veel andere grote parkeerbeheerders in Europa, juist doordat we geen parkeerplaatsen bezitten. Zo kan er nimmer onduidelijkheid ontstaan over onze eigen positie bij partners, die de exploitatie of het beheer van hun parkeerfaciliteiten aan APCOA hebben uitbesteed zoals projectontwikkelaars, vastgoedbeleggers, gemeenten, vliegvelden, ziekenhuizen, winkelcentra enzovoorts.’
Goedkoop Parkeren tijdens Amsterdam Light Festival
Bezoek je de komende maanden het Amsterdam Light Festival (01 December 2016 - 22 January 2017)?
Bezoek je de komende maanden het Amsterdam Light Festival (01 December 2016 - 22 January 2017)? Van maandag tot en met vrijdag parkeer je de hele avond en nacht in APCOA PARKING Prins & Keizer (aan de Prinsengracht) voor maar € 15 (min. 2,5 uur parkeren)!
In het weekend kun je in deze parking zelfs 24 uur parkeren voor € 15 en maak je er Goedkoop Weekendje Weg van!
Het dak van APCOA PARKING Westblaak wordt omgetoverd tot DÂK!
van 22 juli tot 14 augustus wordt het dak van APCOA PARKING Westblaak weer omgetoverd tot DÂK.
van 22 juli tot 14 augustus wordt het dak van APCOA PARKING Westblaak weer omgetoverd tot DÂK. Waan je in een stadspark, maar dan op meer dan 30 meter hoogte met uitzicht over de mooiste skyline van Nederland. Iedere dag kun je op DÂK deelnemen aan festiviteiten, genieten van live-muziek en lokale dj's en natuurlijk aanschuiven bij de Social BBQ.
22 juli Grand Opening: DÂK eraf!
APCOA PARKING was 21-5 te zien bij RTL 4 in Wist Je Dat!
Afgelopen zaterdag was APCOA PARKING te zien bij RTL 4 in het programma Wist Je Dat. Bekijk de wetenswaardigheden over parkeren in deze film die opgenomen is in Amsterdam Prins & Keizer en Heinekenplein
Afgelopen zaterdag was APCOA PARKING te zien bij RTL 4 in het programma Wist Je Dat. Bekijk de wetenswaardigheden over parkeren in deze film die opgenomen is in Amsterdam Prins & Keizer en Heinekenplein op https://www.youtube.com/watch?v=CCMe15FNa2k.
Wist je trouwens dat je bij APCOA PARKING in hartje Amsterdam al vanaf € 10
24 uur kunt parkeren in het weekend?
APCOA PARKING AANWEZIG OP PROVADA 2016
Rotterdam, 12 mei 2016.
APCOA PARKING Nederland BV zal zich van 7 tot en met 9 juni presenteren op de jaarlijkse vastgoedbeurs Provada in Amsterdam Rai.
RotRotterdam, 12 mei 2016.
APCOA PARKING Nederland BV zal zich van 7 tot en met 9 juni presenteren op de jaarlijkse vastgoedbeurs Provada in Amsterdam Rai. Zij tonen onder andere een nieuwe Pre Booking oplossing waarmee u, uw overcapaciteit van bestaande garages op een veilige manier kunt verkopen. Deze tool werkt geheel onafhankelijk van de reeds bestaande apparatuur en is eenvoudig en snel te implementeren. Daarnaast vertelt APCOA PARKING u graag meer over slagboomloos parkeren. Met deze oplossing worden de bepalingen en voorwaarden op parkeerterreinen gereguleerd. Hierdoor wordt onrechtmatig parkeren tegen gegaan wat leidt tot een positieve reactie bij legitieme klanten omdat er nu voldoende parkeerplaatsen voor hen beschikbaar zijn.
Uiteraard treedt het professioneel team van Business Development graag met u in gesprek over al uw parkeervraagstukken zoals:
• Het langjarig huren en exploiteren van parkeervoorzieningen;
• Het huren en exploiteren op korte termijn;
• Facility management en commercieel beheer;
• Het bestrijden van onrechtmatig parkeren en hervormen van uw parkeerbeleid.
APCOA PARKING Nederland is te bezoeken op stand 11-53 in hal 11.
Kijk voor verdere informatie over de beurs Provada op www.provada.nl.
WINNAAR JUBILEUMACTIE 25 JAAR APCOA PARKING BEKEND
In 2015 was het precies 25 jaar geleden dat APCOA PARKING Nederland B.V. werd opgericht en haar activiteiten startte in APCOA PARKING Malieveld te Den Haag. Afgelopen jaar werd dit jubileum groots gevierd met leuke acties en aanbiedingen. Zo konden parkeerders naast de jubileumactie waarbij men kans maakte op een jaar gratis parkeren, een geheel verzorgd avondje uit winnen in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam en maakten ze zelfs kans op het bijwonen van een race in een VIP box op Circuit Zandvoort. Daarnaast maakten de abonnees elke maand kans om een maand lang als VIP behandeld te worden in hun parkeergarage middels een eigen VIP plek.
In 2015 was het precies 25 jaar geleden dat APCOA PARKING Nederland B.V. werd opgericht en haar activiteiten startte in APCOA PARKING Malieveld te Den Haag. Afgelopen jaar werd dit jubileum groots gevierd met leuke acties en aanbiedingen. Zo konden parkeerders naast de jubileumactie waarbij men kans maakte op een jaar gratis parkeren, een geheel verzorgd avondje uit winnen in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam en maakten ze zelfs kans op het bijwonen van een race in een VIP box op Circuit Zandvoort. Daarnaast maakten de abonnees elke maand kans om een maand lang als VIP behandeld te worden in hun parkeergarage middels een eigen VIP plek.
Jubileumactie: APCOA PARKING geeft een jaar lang gratis parkeren weg!
Afgelopen jaar kon men een jaar gratis parkeren winnen. Hiervoor in aanmerking komen was eenvoudig maar vergde wel wat creativiteit. Er moest aangegeven worden met hoeveel personen men in een parkeervak past middels een foto. De meest ludieke inzending kwam van Joyce Wolmerstett, groepsleerkracht van CBS de Acker uit Bergschenhoek. Zij bezocht met haar klas het Maritiem Museum en parkeerde bij APCOA PARKING Westblaak te Rotterdam. Joyce koos voor een 24/7 abonnement in parking Westblaak. Joyce heeft afgelopen donderdag haar 24/7 abonnement in ontvangst genomen. Alle kinderen kregen een gevuld rugzakje met onder andere een gratis dagkaart voor parking Westblaak zodat ze ook nog een keer met hun ouders kunnen terugkeren.
APCOA PARKING behaalt gedurende de eerste 9 maanden van 2015 positieve resultaten
- Omzet stijgt naar € 494.6 miljoen (2014: € 492.0 miljoen)
- EBITDA stijgt naar € 37.7 miljoen (2014: € 35.0 miljoen)
- EBIT stijgt naar € 15 miljoen (2014: -7.2 miljoen)
- De kasstroom uit operationele activiteiten is meer dan verdubbeld naar € 22.7 miljoen (2014: € 9.6 miljoen)
- Strategie 2020 is succesvol gelanceerd
- Efficiency program brandstoffen groeit marginaal
- APCOA bevordert de promotie van digitaal parkeren
Stuttgart, 18 December 2015 – APCOA PARKING Group, Europees marktleider in parkeerbeheer, zet ook in het derde kwartaal van 2015 de positieve resultaten voort. Gedurende de eerste 9 maanden van dit jaar zette het bedrijf € 494.6 miljoen om (2014: € 492.0 miljoen). Daarnaast genereerde de groep als dienstverlener voor derden partijen een extra externe omzet van € 196.4 miljoen welke niet opgenomen is in de verkoopcijfers van de groep. De totale omzet van de groep gedurende de eerste 3 kwartalen van dit financiële jaar bedraagt € 691.0 miljoen (2014: € 724.2 miljoen).
Het EBITDA van de groep (inkomsten voor rente, belasting, afschrijving en amortisatie) steeg de eerste 9 maanden naar € 37.7 miljoen (2014: € 35.0 miljoen), een stijging van 7.7% vergeleken met vorig jaar. De EBITDA marge verbeterde naar 7.6% (2014: 7.1%) en de EBIT (inkomsten voor winst en belasting) bereikte € 15.0 miljoen (2014: € -7.2 miljoen). De kasstroom vanuit operationele activiteiten is de laatste 12 maanden meer dan verdubbeld en gestegen naar € 22.7 miljoen (2014: € 9.6 miljoen). “De energie die we de afgelopen maanden hebben gestoken in het ontwikkelen van ons bedrijf en het vergroten van onze efficiëntie werpt zijn vruchten af”, aldus Ralf Bender, CEO van APCOA PARKING Group.
Tegen het einde van dit financiële jaar lanceerde APCOA haar nieuwe strategie 2020 welke gericht is op het versnellen van de groei van het bedrijf. APCOA wil haar doelstellingen bereiken door te investeren in digitalisering, new business development en acquisitie voor externe expansie. Daarnaast heeft het bedrijf een efficiency programma gestart dat reeds positieve bijdragen heeft opgeleverd.
Europa-flinke stijging in omzet
APCOA is vrijwel in alle markten in Europa gegroeid. De sterkste groei werd waargenomen in Zuidelijk Europa (Italië, Spanje en Polen). Terwijl de omzet met een gemiddelde van 6.3% naar € 39.0 miljoen steeg (2014: € 36.7 miljoen) vergeleken met vorig jaar, steeg de EBITDA met 17.7% naar € 5.3 miljoen (2014: € 4.5 miljoen). In het centrale gedeelte van Europa (Duitsland, Oostenrijk, België, Nederland en Zwitserland), genereerde APCOA een totale omzet van € 169.6 miljoen (2014: € 162.8 miljoen), wat een groei van 4.1% ten opzichte van vorig jaar weergeeft. De EBITDA steeg met 18.1% naar € 19.6 miljoen (2014: € 16.6 miljoen). De omzet van € 198.3 miljoen in Noord Europa (Denemarken, Zweden en Noorwegen) was op gelijk niveau met vorig jaar (2014: € 200.1 miljoen), terwijl de EBITDA groeide met 7.7% naar € 15.3 miljoen (2014: € 14.2 miljoen). “De stappen die we hebben genomen om het ruimtegebruik in de parkeerfaciliteiten te verbeteren in combinatie met het verbeterde verdienmodel hebben geresulteerd in prestatieverbeteringen,” aldus Bender.
Bewaking van parkeerterreinen blijft groeien
Het bedrijf was succesvol in het verwerven van nieuwe mandaten in parkeermanagement en parkeertoezicht. Gedurende de eerste 9 maanden van het jaar, sloot APCOA contracten af voor 498 nieuwe locaties. Het product Park & Control toonde een bijzondere mate van dynamiek en genereerde nieuwe contracten op 70 locaties. “We ervaren een aanzienlijke toename van de vraag in deze sector,” merkte Bender op. “Steeds meer detailhandel en particuliere eigenarenwillen ervoor zorgen dat hun parkeerplaatsen beschikbaar zijn voor hun klanten en niet worden bezet door onbevoegden.”
Digitalisering van de parkeerfaciliteiten draagt bij aan klantenbeleving en winstgevendheid
In PARKWAY, presenteerde APCOA een digitale oplossing om parkeerervaringen en de winstgevendheid van de parkeerfaciliteiten te verbeteren. Deze nieuwe dienst is gericht op een online platform met RFID chips dat het voor parkeerders mogelijk maakt de garage contactloos te betreden. Betalingen verlopen elektronisch via creditcard of op rekening. Het platform staat open voor samenwerking met andere parkeerexploitanten (zowel publieke als private partijen). “We streven naar een alliantie van eigenaren van onroerend goed, gemeentes en parkeerexploitanten om onze klanten een zo breed mogelijke keuze in parkeerplaatsen en het hoogste niveau van gemak en comfort te bieden” alsdus Bender. De eerste pilot projecten zijn reeds gestart in Zuid Duitsland.
In Milaan en Bologna in Italië wordt de Telepass Service uitgebreid. Een transponder, die reeds gebruikt wordt door chauffeurs om tol te betalen op de snelweg, biedt contactloze en girale toegang tot de deelnemende parkeergarages. Het systeem is een bijdrage van APCOA in het digitaliseren van de branche door klanten sneller, makkelijker en eenvoudiger te laten parkeren dan ooit tevoren.
Toekomst
Ralf Bender beoordeelt de eerste 9 maanden van het financiële boekjaar positief: “Onze operationele zakelijke en financiële gegevens ontwikkelen goed naarmate het jaar vordert. We verwachten tegen het einde van het jaar al onze omzet- en winstgevendheiddoelen te hebben bereikt.”
APCOA doneert € 10.000 aan action medeor e.V.
Stuttgart, 30 november 2015 – De APCOA PARKING Groep heeft € 10.000 gedoneerd aan Europa's grootste hulporganisatie. In plaats van kerstgeschenken aan klanten en personeel te geven, ondersteunt APCOA deze liefdadigheidsinstelling en haar lokale partners om te zorgen dat medicijnen en medische apparatuur naar ongeveer 10.000 vestigingen in 140 landen worden verspreid.
Stuttgart, 30 november 2015 – De APCOA PARKING Groep heeft € 10.000 gedoneerd aan Europa's grootste hulporganisatie. In plaats van kerstgeschenken aan klanten en personeel te geven, ondersteunt APCOA deze liefdadigheidsinstelling en haar lokale partners om te zorgen dat medicijnen en medische apparatuur naar ongeveer 10.000 vestigingen in 140 landen worden verspreid.
Concreet houdt deze donatie in dat APCOA de medische hulp in Noord Irak financiert. Dit zorgt ervoor dat vluchtelingen in die regio urgente medicijnen en medische hulp kunnen krijgen. Als gevolg van grote ontberingen in de regio heeft een groot aantal mensen, met name kinderen, last van gezondheidsproblemen. Er worden pijnstillers, antibiotica en medische instrumenten toegestuurd.
Als bedrijf erkennen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. "Middels de steun aan action medeor e.V. tonen wij dat we aan deze verantwoording voldoen", aldus Ralf Bender, CEO van de APCOA PARKING Groep. "Deze donatie is onze bijdrage om ervoor te zorgen dat hulp wordt geleverd waar het het meest dringend nodig is. Het zal acute medische hulp voor mensen middenin een crisissituatie mogelijk maken."
Contact: APCOA PARKING Holdings GmbH, Tilman Kube, Flughafenstr. 34, D-70624 Stuttgart-Airport, T: +49 711-94791-0