Probleem met parkeren of vraag over je factuur? De meeste mensen komen er met wat hulp zelf uit. We hebben de onderwerpen voor je op een rij gezet.
Veelgestelde vragen
Omdat onze apparatuur (inrit/betaalautomaat) synchroon loopt, is een vroegtijdige tariefschakeling of een misrekening onmogelijk. Staat de klok bij de inrit op 10:05 uur, dan staat de klok bij de betaalautomaat ook op 10:05 uur. De tijd die wordt weergegeven op onze apparatuur is een handmatig ingestelde tijd. Deze tijd is niet persé identiek aan de satelliettijd of de tijd op uw horloge. Deze tijden kunnen enkele minuten verschillen.
De wachttijd tussen betaling bij de betaalautomaat en het uitrijden is afgestemd op de grootte van de parkeergarage. Wordt de wachttijd overschreden, dan volgt een melding op de zuil bij de uitrit: ‘nabetaling noodzakelijk‘. Nabetaling dient bij de betaalautomaat te geschieden.
Ja, je kunt dit eenvoudig online doen of per post t.a.v. APCOA PARKING Nederland B.V., Westblaak 88, 3012 KM Rotterdam of per e-mail via administratie@apcoa.nl.
Parkeren in een publieke parkeergarage omvat geen bewaking en geschied op eigen risico. In onze parkeergarages is altijd wel cameratoezicht aanwezig. Dit is echter primair ter ondersteuning van het beheer. Zo kan de centralist in de meldkamer met u meekijken als u via de intercom contact legt. Het aantal camera's verschilt per locatie in ieder geval worden alle toegangen op deze wijze gemonitord.
Dit kun je eenvoudig doen door contact op te nemen met onze administratieafdeling per e-mail of door te bellen naar +31 (0)85 049 98 99.
De doorrijhoogte van een parkeergarage kun je vinden op de webpagina van alle parkeergarages. De informatie staat vervolgens rechtsboven weergeven onder het kopje ''Extra informatie''.
Klanttevredenheid staat altijd op nummer één bij ons. Maar soms slaan zelfs wij de plank volkomen mis. En daar ben jij helaas dan de dupe van. Dat mag natuurlijk niet gebeuren.
Hoe nu verder?
We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice door een e-mail te sturen of te bellen naar +31 (0)85 049 98 99.
Je kunt een storing altijd melden door te bellen naar onze meldkamer: +31 (0)85 049 98 00
De actuele bezetting kun je vinden op deze pagina.
Reserveren
Op dit moment is het niet mogelijk om je online reservering te annuleren.
Het is helaas niet mogelijk om je reservering aan te passen wanneer je de parkeergarage al bent binnen gereden. Indien je langer blijft dan jouw reserveringstijdsblok, dien je de extra tijd bij de betaalautomaat te voldoen.
Kies de gewenste parkeergarage en vervolgens de datum en het tijdstip dat u wilt in- en uitrijden. Kies vervolgens één van onze parkeerproducten en ga verder. Voer dan je gegevens in en betaal vervolgens gemakkelijk je reservering in onze veilige online betaalomgeving.
Je kunt je online reservering eenvoudig en veilig betalen met iDeal of creditcard.
Je rijd eenvoudig naar binnen op basis van kentekenherkenning. Als het parkeersysteem het kenteken herkend krijg je een ticket aangeboden en zal de slagboom open gaan. Let op: Vul daarom altijd het juiste kentekennummer in van de auto waarmee je parkeert. Lukt het je niet om binnen te komen, druk dan op de meldknop en onze meldkamer helpt je verder.
Je rijd eenvoudig uit op basis van kentekenherkenning of gebruik je ticket bij de slagboom.
Wees gerust, je kunt altijd langer blijven. Let wel op dat je de kosten voor de extra parkeertijd dient te voldoen in de betaalautomaat voordat je vertrekt. Gebruik hiervoor je parkeerticket. Voor de kosten van de extra parkeertijd hanteren wij het reguliere tarief van de desbetreffende parkeergarage.
In de bevestiging van de reservering heb je de optie om een factuur te downloaden.
Je kunt de reservering zelf niet wijzigen. Je kunt wel je persoonsgegevens of kenteken tot 1 uur voor aanvang aanpassen. Je kunt hiervoor op onze reserveringswebsite inloggen of simpelweg klikken op ‘beheer mijn boeking’ in de reserveringsbevestiging.
Het kan even duren voordat de reserveringsbevestiging binnenkomt. Mocht de bevestiging niet direct binnen zijn, check dan je spamfolder of wacht ongeveer 15 minuten. Nog steeds niet binnen? Neem dan gerust contact op en één van onze medewerkers helpt je graag verder.
Dit is (nog) niet mogelijk. We werken er hard aan om onze producten verder te optimaliseren en uit te breiden.
Het is niet mogelijk om een een minder valide parkeerplek te reserveren.
Houd er rekening mee dat het enkele seconden kan duren voordat je kenteken door onze kentekencamera wordt herkend. Lukt het nog steeds niet? Druk dan op de help knop om één van onze medewerkers te spreken. Zij helpen je graag verder.
Nee, je ontvangt hier geen restitutie voor.
Op dit moment is dat nog niet mogelijk. We werken eraan om dat zo snel mogelijk toe te voegen.
Producten
Contact met een magneet (bijvoorbeeld de sluiting van uw portemonee) kan de kaart decoderen.
Wil je jouw abonnement opzeggen? De overeenkomst is aangegaan voor de duur van minimaal 3 maanden. Na verloop van deze periode wordt deze overeenkomst met onbepaalde tijd verlengd. Beëindiging van de overeenkomst vindt plaats met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste één kalendermaand. Beëindig eenvoudig online uw abonnement.
Wil je jouw abonnement wijzigen? Je kunt eenvoudig een verzoek voor wijziging indienen op deze pagina.
Nadat je de auto hebt geparkeerd en een inrijkaart hebt ontvangen bij de slagboom, ga je naar de betaalautomaat met de inrijkaart. De betaalautomaat berekent het openstaande bedrag op de inrijkaart en trekt dit bedrag automatisch af van de HotelCard. Zo wordt het betalen voor het parkeren snel en gemakkelijk geregeld.
Je kunt de extra parkeertijd eenvoudig afrekenen bij de betaalautomaat in de parkeergarage of je kunt gebruik maken van Dip&Go bij de slagboom. Dit wil zeggen dat je ook contactloos kunt betalen bij de slagboom. Let wel op dat na de eindtijd van je HotelCard het reguliere parkeertarief ingaat.
Dagkaart: Met deze kaart kun je de parkeerkosten bij de betaalautomaat betalen. De waarde op de kaart ligt vast. Wordt de waarde van de kaart overschreden, dan dien je het verschil bij de betaalautomaat bij te betalen. Je gaat met de kaart waarmee je bent ingereden naar de betaalautomaat en biedt deze kaart aan. Vervolgens bied je de waardekaart aan. Je ontvangt van de betaalautomaat één kaart terug en met deze kaart kun je uitrijden bij de uitgang.
Urenkaart: Het aantal uren op de kaart ligt vast (1, 2 of 4 uur). Worden de uren op de kaart overschreden, dan dient u het verschil bij de betaalautomaat bij te betalen.
Ja, dat kan. Wil je minder dan 50 kaarten bestellen, dan kun je contact opnemen met onze administratieservice door een e-mail te sturen.
Restitutie & kwitantie
Om een kwitantie aan te vragen kun je een e-mail sturen naar info(at)apcoa.nl. Kopieer en plak de door ons gevraagde gegevens en vul deze zo volledig mogelijk in, want dan kunnen we je zo goed mogelijk helpen. Wij vragen alvast om de volgende gegevens:
1. Voornaam *
2. Achternaam *
3. Straatnaam *
4. Postcode *
5. Woonplaats *
6. Telefoonnummer *
7. Email *
8. In welke stad heb je geparkeerd? *
- Den Haag
- Amsterdam
- Rotterdam
- Dordrecht
9. Naam van parkeerfaciliteit of straatnaam *
10. Parkeerdatum *
11. Bedrag *
12. Tijdstip betaling *
13. Betaalwijze *
- Bankpas
- Contant
- Creditcard
14. Kopie betaalbewijs
* = verplicht veld
Facturatie en betalingen
Vraag nog niet beantwoord?
Neem gerust contact met ons op.
Particulier en zakelijk:
Maandag t/m vrijdag
09:00 - 17:00
Storingen:
24/7 bereikbaar