Probleem met parkeren of vraag over je factuur? De meeste mensen komen er met wat hulp zelf uit. We hebben de onderwerpen voor je op een rij gezet.

 

Veelgestelde vragen

Omdat onze apparatuur (inrit/betaalautomaat) synchroon loopt, is een vroegtijdige tariefschakeling of een misrekening onmogelijk. Staat de klok bij de inrit op 10:05 uur, dan staat de klok bij de betaalautomaat ook op 10:05 uur. De tijd die wordt weergegeven op onze apparatuur is een handmatig ingestelde tijd. Deze tijd is niet persé identiek aan de satelliettijd of de tijd op uw horloge. Deze tijden kunnen enkele minuten verschillen.

De wachttijd tussen betaling bij de betaalautomaat en het uitrijden is afgestemd op de grootte van de parkeergarage. Wordt de wachttijd overschreden, dan volgt een melding op de zuil bij de uitrit: ‘nabetaling noodzakelijk‘. Nabetaling dient bij de betaalautomaat te geschieden.

Ja, je kunt dit eenvoudig online doen of per post t.a.v. APCOA PARKING Nederland B.V., Westblaak 88, 3012 KM Rotterdam of per e-mail via administratie@apcoa.nl.

Parkeren in een publieke parkeergarage omvat geen bewaking en geschied op eigen risico. In onze parkeergarages is altijd wel cameratoezicht aanwezig. Dit is echter primair ter ondersteuning van het beheer. Zo kan de centralist in de meldkamer met u meekijken als u via de intercom contact legt. Het aantal camera's verschilt per locatie in ieder geval worden alle toegangen op deze wijze gemonitord. 

Dit kun je eenvoudig doen door contact op te nemen met onze administratieafdeling per e-mail of door te bellen naar +31 (0)85 049 98 99. 

De doorrijhoogte van een parkeergarage kun je vinden op de webpagina van alle parkeergarages. De informatie staat vervolgens rechtsboven weergeven onder het kopje ''Extra informatie''.

Klanttevredenheid staat altijd op nummer één bij ons. Maar soms slaan zelfs wij de plank volkomen mis. En daar ben jij helaas dan de dupe van. Dat mag natuurlijk niet gebeuren.

 

Hoe nu verder?

 

We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice door een e-mail te sturen of te bellen naar +31 (0)85 049 98 99.

Je kunt een storing altijd melden door te bellen naar onze meldkamer: +31 (0)85 049 98 00

 

Producten

Bekijk hier in welke garages abonnementen beschikbaar zijn en vraag uw kaart direct online aan. 

Nee, het getekende contract is de basis voor uw betaling. U ontvangt vooraf per kwartaal een factuur. Deze wordt bij automatische incasso kosteloos per e-mail toegestuurd. Voor een factuur per post verzonden, betaalt u i.c.m. automatische incasso € 4,50 per factuur. Kiest u niet voor automatische incasso? Dan bedragen de kosten € 4,50 voor een factuur per e-mail en € 9,00 voor een factuur per post. 

Neem contact op met onze klantenservice. Zij kunnen een nieuwe pas uitgeven of de pas controleren. Indien uw pas gestolen of verloren is, berekenen wij € 45,- (excl. btw) administratiekosten.

Contact met een magneet (bijvoorbeeld de sluiting van uw portemonee) kan de kaart decoderen.

Wil je jouw abonnement opzeggen? De overeenkomst is aangegaan voor de duur van minimaal 3 maanden. Na verloop van deze periode wordt deze overeenkomst met onbepaalde tijd verlengd. Beëindiging van de overeenkomst vindt plaats met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste één kalendermaand. Beëindig eenvoudig online uw abonnement.

Wil je jouw abonnement wijzigen? Je kunt eenvoudig een verzoek voor wijziging indienen op deze pagina

Nadat je de auto hebt geparkeerd en een inrijkaart hebt ontvangen bij de slagboom, ga je naar de betaalautomaat met de inrijkaart. De betaalautomaat berekent het openstaande bedrag op de inrijkaart en trekt dit bedrag automatisch af van de HotelCard. Zo wordt het betalen voor het parkeren snel en gemakkelijk geregeld.

Je kunt de extra parkeertijd eenvoudig afrekenen bij de betaalautomaat in de parkeergarage of je kunt gebruik maken van Dip&Go bij de slagboom. Dit wil zeggen dat je ook contactloos kunt betalen bij de slagboom. Let wel op dat na de eindtijd van je HotelCard het reguliere parkeertarief ingaat.

Dagkaart: Met deze kaart kun je de parkeerkosten bij de betaalautomaat betalen. De waarde op de kaart ligt vast. Wordt de waarde van de kaart overschreden, dan dien je het verschil bij de betaalautomaat bij te betalen. Je gaat met de kaart waarmee je bent ingereden naar de betaalautomaat en biedt deze kaart aan. Vervolgens bied je de waardekaart aan. Je ontvangt van de betaalautomaat één kaart terug en met deze kaart kun je uitrijden bij de uitgang.

Urenkaart: Het aantal uren op de kaart ligt vast (1, 2 of 4 uur). Worden de uren op de kaart overschreden, dan dient u het verschil bij de betaalautomaat bij te betalen.

Ja, dat kan. Wil je minder dan 50 kaarten bestellen, dan kun je contact opnemen met onze administratieservice door een e-mail te sturen.

Restitutie & kwitantie

Is er iets misgegaan in een van onze parkeergarages en wil je graag een restitutie indienen? Vraag dan eenvoudig een restitutie aan door een e-mail te sturen naar info(at)apcoa.nl. Kopieer en plak de door ons gevraagde gegevens en vul deze zo volledig mogelijk in, want dan kunnen we je zo goed mogelijk helpen. Wij vragen alvast om de volgende gegevens: 

1.    Soort restitutie *

  • Verloren kaart
  • Geen of te weinig wisselgeld ontvangen
  • Verkeerde prijs

2.    Voornaam *
3.    Achternaam *
4.    Straatnaam *
5.    Postcode *
6.    Woonplaats *
7.    Telefoonnummer *
8.    Email *
9.    In welke stad heb je geparkeerd? *

  • Den Haag
  • Amsterdam
  • Rotterdam
  • Dordrecht

10.    Naam van parkeerfaciliteit of straatnaam *
11.    Parkeerdatum *
12.    Te restitueren bedrag *
13.    IBAN nummer *
14.    Voeg betaalbewijs toe in de bijlage *
15.    Toelichting *

 

* = verplicht veld

Om een kwitantie aan te vragen kun je een e-mail sturen naar info(at)apcoa.nl. Kopieer en plak de door ons gevraagde gegevens en vul deze zo volledig mogelijk in, want dan kunnen we je zo goed mogelijk helpen. Wij vragen alvast om de volgende gegevens: 

1.    Voornaam *
2.    Achternaam *
3.    Straatnaam *
4.    Postcode *
5.    Woonplaats *
6.    Telefoonnummer *
7.    Email *
8.    In welke stad heb je geparkeerd? *

  • Den Haag
  • Amsterdam
  • Rotterdam
  • Dordrecht

9.      Naam van parkeerfaciliteit of straatnaam *
10.    Parkeerdatum *
11.    Bedrag *
12.    Tijdstip betaling *
13.    Betaalwijze *

  • Bankpas
  • Contant
  • Creditcard

14.    Kopie betaalbewijs

 

* = verplicht veld

Facturatie en betalingen

Op de pagina's van onze parkeergarages staat extra informatie weergeven welke betaalmethodes er beschikbaar zijn.

Wanneer het biljet niet geaccepteerd wordt, meldt u zich dan bij de beheerder via de intercom op de betaalautomaat. Is er geen intercom aanwezig? Dan kun je bellen naar 085 0499 800.

Onze collega's van de administratie helpen jou graag verder. Neem gerust contact op.

Vraag nog niet beantwoord?

Neem gerust contact met ons op.

Particulier en zakelijk:

Maandag t/m vrijdag 

09:00 - 17:00

085 049 98 99

Storingen:

24/7 bereikbaar

085 049 98 00